Copywriting techniczny to działania zmierzające do tworzenia, redagowania i edycji tekstów, które mają charakter marketingu (reklamy, ulotki) lub służą do promocji danego produktu, firmy lub usługi. W tym kontekście można mówić o różnych rodzajach tekstów: – reklamowych, – informacyjnych, – poradnikowych, – blogowych. Wykonywanie tego typu pracy wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności, a także doświadczenia w danej branży. Bardzo ważny jest także język, którym posługujemy się na co dzień – musi być on wysoki, poprawny i bogaty słownictwa. W Polsce istnieje wiele firm zajmujących się copywritngiem, a także wielu freelance’rów, którzy świadczą tego typu usługi. Do najbardziej popularnych należą: – serwis freelancer.com, – serwis Fiverr.com, – serwis UpWork.com. Osoby zajmujące się copywritngiem często specjalizują się w konkretnej branży, np. w branży IT lub finansowej. Jest to bardzo ważne, ponieważ wymaga ono odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Copywriting to bardzo ciekawe zajęcie, które może przynieść wiele korzyści. Jeśli masz odpowiednie umiejętności i doświadczenie, to na pewno będziesz w stanie znaleźć dla siebie interesującą pracę w tej branży.